elleboogklachten (golfers)

Golfer’s elleboog, of mediale epicondylitis, is vergelijkbaar met de tennis elleboog. Het belangrijkste verschil is de plaats van de pijn.
Het wordt veroorzaakt door overmatig gebruik van de spieren en pezen van de onderarm, wat leidt tot ontsteking en pijn rond het ellebooggewricht en geeft elleboogklachten aan de binnenzijde van de elleboog.
Uw onderarmspieren zitten bij de elleboogknobbels aan de elleboog vast. Die knobbels kunnen geïrriteerd raken en bij bepaalde bewegingen pijn doen.
Heeft u deze irritatie aan de buitenste elleboogknobbel dan heet dat een tennisarm. Zit de pijn juist bij de binnenste elleboogknobbel dan heeft u een golfelleboog. Wij zijn gespecialiseerd in aandoeningen van de elleboog bij golfers. (NGF)

enkele huiswerkoefeningen voor de elleboog

 

Het is belangrijk dat u de huiswerkoefeningen die u gekregen hebt regelmatig uitvoert.

Anatomy van de elleboog

Video: Anatomie van de Elleboog

Insert your title

Golfers elleboog oefeningen

Insert your title

Step up

Tik met de hak van één been één traptrede lager aan. Buig op het voorste been de knie tot een rechte hoek. Beide armen zijn gekruist voor de borst. Herhaal dit 10 maal achter elkaar per been.
Let op: Zorg dat de knie van het voorste been zoveel mogelijk boven de voet blijft.

Video: Step Up

Exorotatie in zijlig

Ga liggen op de goede zijde en steun op de elleboog. Buig je knieen zover dat je voeten, heupen en schouder in een lijn zijn. Draai nu je bovenste been naar buiten zover je kan zonder het bekken te kantelen. Herhaal dit 15x en doe dit 3 maal per dag.

Video: Exorotatie in zijlig

 

Heeft u vragen over de oefeningen vraag het ons!