Overigemenu

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u vragen die vaker gesteld worden en de antwoorden daarop. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact ons op, we beantwoorden uw vraag graag.

Vraag en Antwoord
In uw polisvoorwaarden staat precies beschreven op hoeveel behandelingen Fysio- of Manuele Therapie u recht heeft.
Corpus Vitae Fysiotherapie heeft met alle zorgverzekeraars een contract afgesloten. Er zijn verzekeraars die geen contract aanbieden (bijv FBTO) en waarbij u de nota thuis gestuurd krijgt. U kunt deze dan zelf indienen bij uw zorgverzekeraar, afhankelijk van uw polisvoorwaarden.
Tegenwoordig is het niet meer noodzakelijk om een verwijsbrief van uw huisarts mee te nemen. We raden u echter wel aan met een verwijsbrief te komen, omdat sommige verzekeraars twee behandelingen berekenen als u zonder verwijsbrief bent gekomen. Als u via een specialist bent verwezen, dient u altijd de verwijsbrief mee te nemen.
Wij zijn telefonisch bereikbaar voor het maken van afspraken ten tijde van onze openingstijden op telefoonnummer:

020 – 305 3600

Buiten deze tijden kunt u altijd een bericht op het antwoordapparaat inspreken.

Indien u onverhoopt uw geplande afspraak niet na kunt komen, dient u dit minimaal 24 uur van te voren door te geven. Als u niet of te laat afbelt, zijn wij genoodzaakt een percentage van de kosten (zie Tarieven ) van een behandeling bij u in rekening te brengen.
Bent u niet aanvullend verzekerd dan worden de kosten van de behandeling, alleen bij een chronische aandoening, vanaf de 20e behandeling vergoed. Deze chronische aandoening moet voorkomen op de lijst die is vastgesteld door Zorgverzekeraars Nederland. Tevens moet de therapie voorgeschreven zijn door een specialist.
Fysiotherapie voor een niet-chronische aandoening wordt niet vergoed als u niet aanvullend verzekerd bent.
U betaalt een borg per deurpas die u na uw behandelingen van ons retour ontvangt.
our trusted partners, thanks for your support!